Print this page

doi

Ray Kroc a revolutionat industria americana a restaurantelor. Impunand o disciplina perfecta in producerea si servirea sandwichurilor, cartofilor prajiti si a bauturilor, el a creat un sistem de operare eficient pentru a asigura ca produsele din toate restaurantele retelei erau absolut identice din punct de vedere al retetei, modului de preparare si al ingredientelor. Timpul scurt de servire a asigurat o sporire a consumatorilor serviti, concretizata in multumirea acestora si cresterea profitului.
Pentru a se diferentia de competitori ca A&W, Dairz Queen, Tastee-Frez, Big-Boz sau Burger King, Kroc a creat o viziune diferita asupra acestui tip de restaurant. El ii privea pe beneficiarii francizei lui nu doar ca simplii vanzatori, ci ca parteneri apropiati, pe care se putea baza oricand. De aceea, el nu vindea doar dreptul de comercializare sub un nume, ci oferea partenerilor sai un adevarat sistem de operare, ce se ocupa de toate cele necesare unei bune functionari.
In 1956, Kroc a infiintat Franchise Realty Corporation, cumparand numeroase terenuri si oferindu-le francizatilor lui. Prin aceasta, compania a inceput sa incaseze sume din ce in ce mai mari, profitul crescand considerabil.
Pana in 1960, 200 de restaurante McDonald's erau deschise in SUA, atat datorita cresterii spectaculoase a popularitatii acestora, cat si datorita redeventelor scazute cerute. Proprietatea imobiliara a devenit principala sursa de venit a McDonald's, beneficiarii francizei utilizand terenul care ramanea in proprietatea companiei.
In 1961, Kroc cumpara in totalitate afacerea McDonald's pentru 2,7 milioane USD, impreuna cu toate drepturile aferente. El constata insa ca acestia nu inclusesera in contract si restaurantul operat de acestia in San Bernadino. Suparat, Ray Kroc deschide un restaurant nou chiar langa restaurantul fratilor McDonald's, reusind sa-i scoata din afaceri in scurt timp.
Compania demareaza programe nationale de promovare cu scopul de a creste succesul companiei si de a putea atrage noi beneficiari.

in 1963 este lansat personajul fantastic Ronald McDonald, ce exprima bucurie si distractie pentru copii. Conceptul este promovat de toate restaurantele McDonald's si constituie una dintre principalele atractii pentru copii. Prin spectacolele oferite, personajul Ronald incearca sa creeze copiilor o stare de bucurie, dar si sa sprijine anumite categorii defavorizate ale acestora.

O data cu cotarea la bursa a actiunilor McDonald's in anul 1965 la pretul de 22,50 $ incepe explozia succesului. in 15 ani valoarea actiunilor creste la 43,50 $. in urmatorii 10 ani, desi a fost divizata de 5 ori, valoarea actiunilor creste de fiecare data la 375 $. De atunci McDonald's este la bursa un simbol al succesului conceptului de franciza, ocupand primul loc in domeniul retelelor de restaurante. La fiecare 17 ore se deschide undeva in lume un nou restaurant McDonald's. Proprietatea imobiliara a companiei, ce include toate locatiile francizate, este evaluata la mai mult de 5 Mld. USD.

In 1965 este introdus in intreaga retea sandwichul Big Mac - creatia lui Jim Delligatti, unul dintre primii beneficiari ai francizei lui Ray Kroc. Reusind sa opereze peste 12 restaurante in Pittsburgh pana in acel an, Delligatti reuseste sa impuna pe piata faimosul sandwich, ce de-a lungul timpului devine unul dintre principalele simboluri ale McDonald's.

Prima casa Ronald McDonald este inaugurata in 1974 in Philadelphia cu participarea lui Fred Hill, jucator la Philadelphia Eagles. Aceasta este destinata copiilor grav bolnavi si a celor care urmeaza tratamente medicale si scopul fundatiei este de a-i face pe copii sa se bucure mai mult de viata.

Meniul special Happy Meal este introdus in anul 1979 cu scopul de a atrage clienti din randul copiilor. Cluburi si fani din lumea intreaga colectioneaza jucariile din aceste meniuri, asteptand cu nerabdare urmatoarele aparitii in cadrul meniului.

McDonald's a revolutionat felul in care americanii mancau in anii '50 si de atunci incoace. Ray Kroc si-a dat seama ca lumea se schimba si oamenii au nevoie de servicii cat mai dinamice. El a anticipat cu succes preferintele consumatorilor pentru o servire rapida, calitate constanta si servicii ireprosabile. Indivizii dinamici din ziua de azi sunt cei pe care faimosul intreprinzator i-a anticipat si pentru care a dezvoltat acest sistem rapid. Odata cu extinderea McDonald's se poate spune ca omenirea a aderat la o noua cultura, o cultura denumita Fast Food.